José Ramón Saura Lacárcel
Profesor Ayudante Doctor

Centro

Facultad de CC. Jurídicas y Sociales

Departamento

Economía de la Empresa

Área

Comercialización e Investigación de Mercados
Información general
Presentación
  • Jose Ramon Saura is Marketing Lecturer of the Business Economics Department at Rey Juan Carlos University, Madrid, Spain. Previously, he held positions and made consultancy at a number of other companies including Google, Deloitte, Telefónica or MRM//McCann, among others. He earned an international PhD in Digital Marketing at the Rey Juan Carlos University, while researching at London South Bank University (LSBU) and Harvard University (RCC at Harvard).

    His research has focused on the theoretical and practical insights of various aspects of User Generated Content (UGC), with a specific focus around three major research approaches applied to business and marketing¿: data mining, knowledge discovery and information sciences. His research has appeared in leading international business and marketing and information sciences journals such as the Journal of Business Research, Journal of Business & Industrial Marketing or IEEE Access. Jose Ramon Saura serves on editorial boards of a number of business and information sciences journals.

    He is one of the Co-Chair of the 1st DBDS International Conference in Business and Marketing (DBDS 2020).

Méritos
Docencia y asignaturas impartidas en el curso actual
  • Grado

    PLAN ASIGNATURA
    (2296) DOBLE GRADO EN ADMINISTRAC. Y DIRECCION DE EMPRESAS Y MARKETING (VICALVARO)DIRECCION DE VENTAS
    (2296) DOBLE GRADO EN ADMINISTRAC. Y DIRECCION DE EMPRESAS Y MARKETING (VICALVARO)COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR
    (2276) GRADO EN ECONOMIA (INGLES) (MADRID)ECONOMIC COMMUNICATION
    (2110) GRADO EN MARKETING (INGLES) (VICALVARO)COMMUNICATION POLICY AND DIGITAL ADVERTISING
    (2110) GRADO EN MARKETING (INGLES) (VICALVARO) MARKET RESEARCH I
    (2110) GRADO EN MARKETING (INGLES) (VICALVARO)MARKETING PLAN
    (2010) GRADO EN TURISMO (INGLES) (VICALVARO)ANALYSIS OF THE TOURISM MARKET
    (2010) GRADO EN TURISMO (INGLES) (VICALVARO)MARKETING OF TOURISM PRODUCTS

    Postgrado

    PLAN ASIGNATURA
    (6305) MÁSTER UNIVERSITARIO EN DIRECCIÓN DE MARKETING INTERNACIONALMARKETING DIGITAL EN ENTORNOS INTERNACIONALES
    (6278) MÁSTER UNIVERSITARIO EN UNIÓN EUROPEA Y CHINAEL NUEVO ORDEN MUNDIAL ANTE EL ASCENSO DE CHINA COMO ACTOR Y POTENCIA GLOBAL
    (6278) MÁSTER UNIVERSITARIO EN UNIÓN EUROPEA Y CHINALA CHINA MILENARIA: HISTORIA, CULTURA, DERECHO, POLÍTICA Y ECONOMÍA
    (6278) MÁSTER UNIVERSITARIO EN UNIÓN EUROPEA Y CHINARELACIONES Y POSIBILIDADES DE NEGOCIO ENTRE LA UNIÓN EUROPEA Y CHINA
HISTÓRICO DOCENTE (ÚLTIMOS 10 CURSOS ACADÉMICOS)
Listado de proyectos (Últimos 10 años)
Códigos de investigador
Publicaciones