Luis Matosas López
Profesor Visitante
Información general
Presentación
  • Phd in Economics, Master in Marketing, Degree in Marketing and Market Research and Bachelor¿s Degree in Business from Rey Juan Carlos University. He has also completed higher studies at Francisco de Vitoria University and IMC University of Applied Sciences in Austria.  

    His research focus on: ICT applied to management and efficiency in quality management. In both issues he has published several book chapters in publishers indexed in SPI such as Tecnos, Pirámide, McGraw-Hill, Octaedro or Ramon Areces, as well as papers in international journals indexed in WOS and SCOPUS.  

    He has also developed an extensive professional activity as consultant specialized in the mangament of CRM solutions, working in companies such as Orange or Vodafone Spain.

    Currently, besides being member of CIBERIMAGINARIO research group, he is also external collaborator in the groups DIMTE at Autonomous University of Madrid and EDUTOOLS at Leon University.

Méritos
Docencia y asignaturas impartidas en el curso actual
  • Grado

    PLAN ASIGNATURA
    (2278) DOBLE GRADO EN DERECHO SEMIPRESENCIAL Y RELAC. INTERNAC.(INGLES)(VICALVARO)INFORMATICA JURIDICA BASICA
    (2054) GRADO EN DERECHO SEMIPRESENCIAL (VICALVARO)INFORMATICA JURIDICA BASICA
    (2110) GRADO EN MARKETING (INGLES) (VICALVARO)COMPUTER SCIENCE APPLIED TO MARKETING
HISTÓRICO DOCENTE (ÚLTIMOS 10 CURSOS ACADÉMICOS)
Listado de proyectos (Últimos 10 años)
Códigos de investigador
Publicaciones
  • ARTICLES

    Matosas-López, L., & Romero-Ania, A. (2020). The Efficiency of Social Network Services Management in Organizations . An In-Depth Analysis Applying Machine Learning Algorithms and Multiple Linear Regressions. Applied Sciences, 10(15), 5167.

    Gómez-García, M., Matosas-López, L., & Palmero-Ruiz, J. (2020). Social Networks Use Patterns among University Youth¿: The Validity and Reliability of an Updated Measurement Instrument. Sustainability, 12(9), 3503. 

    Matosas-López, L., & Bernal-Bravo, C. (2020). Presencia de las TIC en el diseño de un instrumento BARS para la valoración de la eficiencia del profesorado en modalidades de enseñanza online. Psychology, Society, & Education, 12(1), 43-56. 

    Cuevas-Molano, E., Sánchez Cid, M., & Matosas-López, L. (2019). Bibliometric analysis of studies of brand content strategy within social media. Comunicación y Sociedad, 2019, 1-25. 

    Matosas-López, L., Bernal-Bravo, C., Romero-Ania, A., Palomero-Ilardia, I. (2019). Quality Control Systems in Higher Education Supported by the Use of Mobile Messaging Services. Sustainability,  11(21), 6063.

    Matosas-López, L., Leguey-Galán, S., & Doncel-Pedrera, L. M. (2019). Converting Likert scales into Behavioral Anchored Rating Scales(Bars) for the evaluation of teaching effectiveness for formative purposes. Journal of University Teaching & Learning Practice, 16(3), 1-24.

    Matosas-López, L., Leguey-Galán, S., & Leguey-Galán, S. (2019). Cómo resolver el problema de pérdida de información conductual en el diseño de Behaviorally Anchored Rating Scales (BARS). El caso de la medición de la eficiencia docente en el contexto universitario. Espacios, 40(19), 6-21. 

    Matosas-López, L., Aguado-Franco, J. C., & Gómez-Galán, J. (2019). Constructing an instrument with behavioral scales to assess teaching quality in blended learning modalities. Journal of New Approaches in Educational Research, 8(2), 142-165.

    Matosas-López, L., & García-Sánchez, B. (2019). Beneficios de la distribución de cuestionarios web de valoración docente a través de mensajería SMS en el ámbito universitario: tasas de participación, inversión de tiempo al completar el cuestionario y plazos de recogida de datos. Revista Complutense de Educación, 30(3), 831-845. 

    Matosas-López, L., Romero-Ania, A., & Cuevas-Molano, E. (2019). ¿Leen los universitarios las encuestas de evaluación del profesorado cuando se aplican incentivos por participación? Una aproximación empírica. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 17(3), 99-124.

    Matosas-López, L. (2019). Diferencias en las puntuaciones de las encuestas de valoración del profesorado en función del tipo de cuestionario: comparativa cuestionarios Likert vs cuestionarios BARS. Revista IEYA, 5(2), 371-378. 

    Leguey-Galán, S., Leguey-Galán, S., & Matosas-López, L. (2018). ¿De qué depende la satisfacción del alumnado con la actividad docente? Espacios, 39(17), 13-29.  

    Matosas-López, L. (2018). Variables of twitter¿s brand activity that influence audience spreading behavior of branded content. Esic Market Economics and Business Journal44(3), 525¿546. 

    Matosas-López, L. (2018). Aspectos de comportamiento básico del profesor universitario en los procesos de valoración docente para modalidades blended learning. Espacios, 39(10), 10-24.