-
Acrónimo: LITE
Correo: gr_inv.lite@urjc.es
Web: AccederNúmero de investigadores: 32Número de quinquenios: 49Número de Docentia: 61Número de sexenios investigación: 23Número de sexenios transferencia: 0
Coordinador/es:
Investigadores miembros:
- Jesús Ángel Velázquez Iturbide
- Jaime Urquiza Fuentes
- Carlos Alfredo Lázaro Carrascosa
- Isidoro Hernán Losada
- Estefanía Martín Barroso
- Maximiliano Paredes Velasco
- Raquel Belén Hijón Neira
- Pedro Paredes Barragán
- María Mercedes Martín Lope
- Oriol Borrás Gené
- Fernando Martínez Martínez
- Diana Rosario Pérez Marín
- María Zapata Cáceres
- César Cáceres Taladriz
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- María Celeste Pizarro Romero
Investigadores colaboradores:
- Daniel Palacios Alonso
- Jesús María González Barahona
- David Roldán Álvarez
- Sergio Cavero Díaz
- Gregorio Robles Martínez
- Manuel Gertrudix Barrio
- Fernando Rodríguez Mazo
- Francisco Domínguez Mateos
Investigadores/Técnicos de apoyo contratados:
Otros colaboradores:
- Craig Anslow
- Alejandro Álvarez Marín
- Antonio Mendes
- Miguel Angel Redondo
- Miguel Angel Redondo Duque
- Nardie Fanchamps
- Víctor Andrés Bucheli Guerrero
-
Acrónimo: IIIE
Correo: gr_doc.iiie@urjc.es
Web: AccederNúmero de investigadores: 6Número de quinquenios: 9Número de Docentia: 11Número de sexenios investigación: 4Número de sexenios transferencia: 0
Coordinador/es:
Investigadores miembros:
- David Roldán Álvarez
- Estefanía Martín Barroso
- Fernando Martínez Martínez
- Isidoro Hernán Losada
- María Zapata Cáceres
Otros colaboradores:
- Adrián Bacelo Polo
-
Fernando Martínez is a vissinting professor of computer science and statistics at the Universidad Rey Juan Carlos (URJC). His research interests include machine learning, deep learning, social network analysis, data collection, biostatistics, bioinformatics, inferential statistics, operations research and experimental design.He received his PhD at the URJC in February 2024. His thesis focused on the development of a standardized pipeline for analysis of social networks, applying modern and traditional techniques destined to reveal all the available information in such networks, palliating the lack of replication and standardization in this field. Besides, as part of this thesis, the pipeline was aimed to be deployed in a public dashboard for social network analysis.Furthermore, he was part of the CS-Track project focused on Citizen Science. He is also participating in the project CoTEDI, aimed to analyse the development of Computational thinking in education aiming for divesity and inclusion.
-
Grado
PLAN ASIGNATURA (2118) DOBLE GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE Y MATEMATICAS (MOSTOLES) I FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA (2316) DOBLE GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE Y MATEMATICAS (MOSTOLES) II FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA (2114) DOBLE GRADO EN INGENIERIA INFORMATICA E INGENIERIA DEL SOFTWARE (MOSTOLES) FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA (2026) GRADO EN BIOLOGIA (MOSTOLES) I BIOESTADISTICA (2317) GRADO EN BIOLOGIA (MOSTOLES) II BIOESTADISTICA (2365) GRADO EN BIOLOGIA (MOSTOLES) III BIOESTADISTICA (2360) GRADO EN CIENCIA E INGENIERIA DE DATOS (FUENLABRADA) ASPECTOS LEGALES Y ETICOS (2360) GRADO EN CIENCIA E INGENIERIA DE DATOS (FUENLABRADA) ESTRUCTURA DE COMPUTADORES (2265) GRADO EN DISEÑO Y DESARROLLO DE VIDEOJUEGOS (MADRID) FISICA PARA VIDEOJUEGOS (2285) GRADO EN INGENIERIA DE LA CIBERSEGURIDAD (MOSTOLES) METODOS OPERATIVOS Y ESTADISTICOS DE GESTION (2034) GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE (MOSTOLES) FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA (2361) GRADO EN INTELIGENCIA ARTIFICIAL (MOSTOLES) METODOS OPERATIVOS Y ESTADISTICOS DE GESTION
-
CURSO PLAN ASIGNATURA 2023-24 (2118) DOBLE GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE Y MATEMATICAS (MOSTOLES) I FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA 2023-24 (2118) DOBLE GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE Y MATEMATICAS (MOSTOLES) I METODOS OPERATIVOS Y ESTADISTICOS DE GESTION 2023-24 (2316) DOBLE GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE Y MATEMATICAS (MOSTOLES) II FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA 2023-24 (2316) DOBLE GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE Y MATEMATICAS (MOSTOLES) II METODOS OPERATIVOS Y ESTADISTICOS DE GESTION 2023-24 (2114) DOBLE GRADO EN INGENIERIA INFORMATICA E INGENIERIA DEL SOFTWARE (MOSTOLES) FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA 2023-24 (2114) DOBLE GRADO EN INGENIERIA INFORMATICA E INGENIERIA DEL SOFTWARE (MOSTOLES) METODOS OPERATIVOS Y ESTADISTICOS DE GESTION 2023-24 (2026) GRADO EN BIOLOGIA (MOSTOLES) I BIOESTADISTICA 2023-24 (2317) GRADO EN BIOLOGIA (MOSTOLES) II BIOESTADISTICA 2023-24 (2365) GRADO EN BIOLOGIA (MOSTOLES) III BIOESTADISTICA 2023-24 (2360) GRADO EN CIENCIA E INGENIERIA DE DATOS (FUENLABRADA) ASPECTOS LEGALES Y ETICOS 2023-24 (2360) GRADO EN CIENCIA E INGENIERIA DE DATOS (FUENLABRADA) ESTRUCTURA DE COMPUTADORES 2023-24 (2265) GRADO EN DISEÑO Y DESARROLLO DE VIDEOJUEGOS (MADRID) FISICA PARA VIDEOJUEGOS 2023-24 (2285) GRADO EN INGENIERIA DE LA CIBERSEGURIDAD (MOSTOLES) METODOS OPERATIVOS Y ESTADISTICOS DE GESTION 2023-24 (2034) GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE (MOSTOLES) FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA 2023-24 (2034) GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE (MOSTOLES) METODOS OPERATIVOS Y ESTADISTICOS DE GESTION CURSO PLAN ASIGNATURA 2022-23 (2243) DOBLE GRADO EN CRIMINOLOGIA E INGENIERIA INFORMATICA (VICALVARO) ESTRUCTURAS DE DATOS AVANZADAS 2022-23 (2073) DOBLE GRADO EN ING. INFORMATICA Y ADMON Y DIRECCION DE EMPRESAS (VICALVARO) ESTRUCTURAS DE DATOS AVANZADAS 2022-23 (2118) DOBLE GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE Y MATEMATICAS (MOSTOLES) I FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA 2022-23 (2316) DOBLE GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE Y MATEMATICAS (MOSTOLES) II FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA 2022-23 (2114) DOBLE GRADO EN INGENIERIA INFORMATICA E INGENIERIA DEL SOFTWARE (MOSTOLES) FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA 2022-23 (2269) DOBLE GRADO ING. INFORMATICA PRESENCIAL Y ADE (A DISTANCIA) (VICALVARO) ESTRUCTURAS DE DATOS AVANZADAS 2022-23 (2360) GRADO EN CIENCIA E INGENIERIA DE DATOS (FUENLABRADA) ASPECTOS LEGALES Y ETICOS 2022-23 (2265) GRADO EN DISEÑO Y DESARROLLO DE VIDEOJUEGOS (MADRID) FISICA PARA VIDEOJUEGOS 2022-23 (2285) GRADO EN INGENIERIA DE LA CIBERSEGURIDAD (MOSTOLES) METODOS OPERATIVOS Y ESTADISTICOS DE GESTION 2022-23 (2034) GRADO EN INGENIERIA DEL SOFTWARE (MOSTOLES) FUNDAMENTOS FISICOS DE LA INFORMATICA 2022-23 (2059) GRADO EN INGENIERIA INFORMATICA (VICALVARO) ESTRUCTURAS DE DATOS AVANZADAS 2022-23 (2038) GRADO EN PSICOLOGIA (ALCORCON) HERRAMIENTAS TECNOLOGICAS PARA EL EJERCICIO DE LA PSICOLOGIA 2022-23 (2241) GRADO EN PSICOLOGIA (ARANJUEZ) HERRAMIENTAS TECNOLOGICAS PARA EL EJERCICIO DE LA PSICOLOGIA
-
Fecha inicio: 30/12/23
Fecha fin: 29/12/26
Entidad financiadora: European commision
Referencia externa:
Referencia interna: M3343Investigador/es principal/es:
Investigadores:
- Estefanía Martín Barroso
- María Zapata Cáceres
- Gregorio Robles Martínez
- Aarón Sújar Garrido
- Fernando Martínez Martínez
- David Roldán Álvarez
Otros colaboradores:
- MARCOS ROMAN GONZALEZ
- Marcos José Jiménez Henriquez
-
- Google Scholar: Fernando Martinez-Martinez
- ORCID: 0000-0003-3716-8440
-
Publicaciones
-
Krukowski, S., Martínez-Martínez, F., & Hoppe, H. U. (2023, August). Differential Characteristics and Collaborative Interactions of Institutional and Personal Twitter Accounts in a Citizen Science Context. In International Conference on Collaboration Technologies (pp. 68-83). Cham: Springer Nature Switzerland.Martínez-Martínez, F., Roldán-Álvarez, D., Martín, E., & Hoppe, H. U. (2023). An analytics approach to health and healthcare in citizen science communications on Twitter. Digital Health, 9, 20552076221145349.De-Groot, R., Golumbic, Y. N., Martínez Martínez, F., Hoppe, H. U., & Reynolds, S. (2022). Developing a framework for investigating citizen science through a combination of web analytics and social science methods¿The CS Track perspective. Frontiers in Research Metrics and Analytics, 7, 988544.Roldán-Álvarez, D., Martínez-Martínez, F., Martín, E., & Haya, P. A. (2021). Understanding discussions of citizen Science around sustainable development goals in Twitter. IEEE Access, 9, 144106-144120.Roldán-Álvarez, D., Martínez-Martínez, F., & Martín, E. (2021, July). Citizen science and open learning: A Twitter perspective. In 2021 International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT) (pp. 6-8). IEEE.