Alicia Orea Giner
Profesor/a Contratado/a Doctor/a
1
Docentia
2019-20

Centro

Facultad de CC. Jurídicas y Sociales

Departamento

Economía de la Empresa

Área

Comercialización e Investigación de Mercados
Información general
Información general
Presentación
  • Alicia Orea-Giner es Profesora Contratada Doctora Interina en el Departamento de Economía de la Empresa (Universidad Rey Juan Carlos), centrándose su docencia en el Marketing y el Turismo. Imparte asignaturas del Grado en Turismo y del Máster en International Tourism Management.

    Forma parte del grupo de investigación Openinnova, colabora con CETUR (Centro Universitario de Estudios Turísticos). Es investigadora asociada del Équipe Interdisciplinaire de Recherches sur le Tourisme y dirige memorias de fin de Máster en la Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne.


    En el ámbito de la investigación, es especialista en Turismo Sostenible y Tecnología. Participa de forma activa en congresos internacionales y como revisora de revistas de investigación indexadas en el JCR. Además, en la actualidad forma parte del programa Aspiring Career Editor de la revista Tourism Management Perspectives (JCR Q1). Es editora del Journal of Sustainability and Resilience, publicado por Sustainability and Resilience Institute (SRI) of New Zealand en colaboración con el M3 Center for Hospitality Technology and Innovation (M3 Center) de University of South Florida Sarasota-Manatee (USFSM).

    Short bio

    Alicia Orea-Giner is an Associate Professor of Marketing and Tourism (tenure track) at the Department of Business Economics (Universidad Rey Juan Carlos). 

    She is a member of the Openinnova research group and collaborates with CETUR (Centro Universitario de Estudios Turísticos). She is an associated researcher at the Équipe Interdisciplinaire de Recherches sur le Tourisme and supervisor of Master's theses at Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne.

    She actively participates in international conferences and as a reviewer of JCR indexed journals. In addition, she is currently part of the Aspiring Career Editor programme of the journal Tourism Management Perspectives (JCR Q1). She is part of the Editorial Board of the Journal of Sustainability and Resilience.

    Research


    She is specialised in Sustainable Tourism and Technology. 

    She believes that technology is not an isolated element or a tool that only facilitates processes, but that it is part of the environment and that technology should be analysed from the perspective of technology itself, with its human connection and the way it creates, manages and promotes relationships between human beings and between human beings and technology. For this reason, she studies the concept of Industry 5.0 and uses methodologies such as text mining and machine learning, but without forgetting the importance of qualitative analysis through virtual ethnography and content analysis. Its methodological approach also focuses on the ethical principles that are fundamental to the development of these studies.


    Keywords

    Consumer experienceSustainable tourism; Lifestyle; Qualitative methods

    Education

    PhD in Tourism (Universidad de Alicante, Universidad de Málaga, Universidad de Sevilla and Universidad Rey Juan Carlos) and PhD in Geography (École Doctorale de Géographie de Paris, Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne)

    Honours: summa cum laude, international mention.


    Master in Sustainable Tourism and ICT (Universitat Oberta de Catalunya)

    Master in Management and Leadership of Cultural Projects (Universidad Rey Juan Carlos)

    Graduate in Social Anthropology and Human Evolution
    (Universitat Rovira i Virgili and Universitat Oberta de Catalunya), special interest in virtual ethnography.

    Graduate in Tourism (Universidad Rey Juan Carlos)

    Graduate in History (Universidad Rey Juan Carlos)


Méritos
Docencia y asignaturas impartidas en el curso actual
  • Grado

    PLAN ASIGNATURA
    (2091) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (VICALVARO)ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO
    (2048) GRADO EN ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (INGLES) (VICALVARO)COMMERCIAL MANAGEMENT
    (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ)MARKETING DE PRODUCTOS TURISTICOS
    (2010) GRADO EN TURISMO (INGLES) (VICALVARO)MARKETING FOR TOURISM

    Máster universitario oficial

    PLAN ASIGNATURA
    (6262) MÁSTER UNIVERSITARIO EN INTERNATIONAL TOURISM MANAGEMENTINFORMATION TECHNOLOGY AND SYSTEMS
HISTÓRICO DOCENTE (ÚLTIMOS 10 CURSOS ACADÉMICOS)
Listado de proyectos (Últimos 10 años)
  • No existe información.
Códigos de investigador
Publicaciones