-
Acrónimo: OPENINNOVA
Correo: gr_inv.openinnova@urjc.es
Web: AccederNúmero de investigadores: 63Número de quinquenios: 81Número de Docentia: 83Número de sexenios investigación: 11Número de sexenios transferencia: 1
Coordinador/es:
Investigadores miembros:
- Trinidad Vacas Guerrero
- Sonia de Paz Cobo
- José Luis Montes Botella
- Mónica Santos Cebrián
- Carmen de Pablos Heredero
- Miguel Blanco Callejo
- Laura Fuentes Moraleda
- María Rosario Pacheco Olivares
- Ana Isabel Muñoz Mazón
- Santiago Martín-Romo Romero
- Montserrat Jiménez Partearroyo
- Francisco José Blanco Jiménez
- Carolina Cosculluela Martínez
- María Teresa Fernández Fernández
- María Elisa García Abajo
- María Teresa Villacé Molinero
- Miguel Ángel Morales Moya
- Rogelio Alonso Pascual
- María Rocío Flores Jimeno
- María Dolores Sánchez Sánchez
- Alberto Azuara Grande
- Alicia Orea Giner
- Sara Alonso Muñoz
- José Luis Rodríguez Sánchez
- María Teresa Bastanchury López
- Alberto Romero Ania
- José Javier Marchamalo Martínez
- Antonio Chacón Alves
- Diego Corrales Garay
- María de los Ángeles Ramírez Peña
- Rocío Gallego Losada
- Lourdes Rivero Gutiérrez
- Pablo Javier Fernández de Casadevante Mayordomo
Investigadores colaboradores:
- Rocío González Sánchez
- Marta Ortiz de Urbina Criado
- María Carmen de la Calle Durán
- Irene Huertas Valdivia
- María Sonia Medina Salgado
- Eva María Mora Valentín
- Jorge Calero Sanz
- Miguel Ángel Alonso Neira
Investigadores/Técnicos de apoyo contratados:
Otros colaboradores:
- Antón García Martínez
- MariCruz Cadiz Gómez
- Juan Luis Santos
- Sajid Haider
- Carlos Rodriguez Monroy
- Fernando Gonzalez Garcia
- Jose Manuel Bermejo Ruiz
- Jose Manuel Bermejo Ruiz
- Alberto Abella Garcia
- Cecilio Barba Capote
- Alberto Avecilla García
- Cristina Gallego Gomez
- Luisa Mónica de Pablos Heredero
- Luis Fernando Sosa Martell
- Juan José Molero López
- Celia Polo García-Ochoa
- Hans Pérez Rubín de Celis
- Diego Muñoz López
- Eva Dardalengas Palacios
- Vasilica-Maria Margalina
-
Alicia Orea-Giner es Profesora Contratada Doctora Interina en el Departamento de Economía de la Empresa (Universidad Rey Juan Carlos), centrándose su docencia en el Marketing y el Turismo. Imparte asignaturas del Grado en Turismo y del Máster en International Tourism Management.
Forma parte del grupo de investigación Openinnova, colabora con CETUR (Centro Universitario de Estudios Turísticos). Es investigadora asociada del Équipe Interdisciplinaire de Recherches sur le Tourisme y dirige memorias de fin de Máster en la Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne.
En el ámbito de la investigación, es especialista en Turismo Sostenible y Tecnología. Participa de forma activa en congresos internacionales y como revisora de revistas de investigación indexadas en el JCR. Además, en la actualidad forma parte del programa Aspiring Career Editor de la revista Tourism Management Perspectives (JCR Q1). Es editora del Journal of Sustainability and Resilience, publicado por Sustainability and Resilience Institute (SRI) of New Zealand en colaboración con el M3 Center for Hospitality Technology and Innovation (M3 Center) de University of South Florida Sarasota-Manatee (USFSM).
Short bio
Alicia Orea-Giner is an Associate Professor of Marketing and Tourism (tenure track) at the Department of Business Economics (Universidad Rey Juan Carlos).
She is a member of the Openinnova research group and collaborates with CETUR (Centro Universitario de Estudios Turísticos). She is an associated researcher at the Équipe Interdisciplinaire de Recherches sur le Tourisme and supervisor of Master's theses at Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne.
She actively participates in international conferences and as a reviewer of JCR indexed journals. In addition, she is currently part of the Aspiring Career Editor programme of the journal Tourism Management Perspectives (JCR Q1). She is part of the Editorial Board of the Journal of Sustainability and Resilience.
ResearchShe is specialised in Sustainable Tourism and Technology.
She believes that technology is not an isolated element or a tool that only facilitates processes, but that it is part of the environment and that technology should be analysed from the perspective of technology itself, with its human connection and the way it creates, manages and promotes relationships between human beings and between human beings and technology. For this reason, she studies the concept of Industry 5.0 and uses methodologies such as text mining and machine learning, but without forgetting the importance of qualitative analysis through virtual ethnography and content analysis. Its methodological approach also focuses on the ethical principles that are fundamental to the development of these studies.Keywords
Consumer experience; Sustainable tourism; Lifestyle; Qualitative methods
Education
PhD in Tourism (Universidad de Alicante, Universidad de Málaga, Universidad de Sevilla and Universidad Rey Juan Carlos) and PhD in Geography (École Doctorale de Géographie de Paris, Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne)
Honours: summa cum laude, international mention.
Master in Sustainable Tourism and ICT (Universitat Oberta de Catalunya)
Master in Management and Leadership of Cultural Projects (Universidad Rey Juan Carlos)
Graduate in Social Anthropology and Human Evolution (Universitat Rovira i Virgili and Universitat Oberta de Catalunya), special interest in virtual ethnography.
Graduate in Tourism (Universidad Rey Juan Carlos)
Graduate in History (Universidad Rey Juan Carlos)
-
Grado
PLAN ASIGNATURA (2091) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (VICALVARO) ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO (2048) GRADO EN ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (INGLES) (VICALVARO) COMMERCIAL MANAGEMENT (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ) MARKETING DE PRODUCTOS TURISTICOS (2010) GRADO EN TURISMO (INGLES) (VICALVARO) MARKETING FOR TOURISM
Máster universitario oficial
PLAN ASIGNATURA (6262) MÁSTER UNIVERSITARIO EN INTERNATIONAL TOURISM MANAGEMENT INFORMATION TECHNOLOGY AND SYSTEMS
-
CURSO PLAN ASIGNATURA 2020-21 (2222) DOBLE GRADO EN RR INTERN. (INGLES) Y PROTOCOLO Y ORG. DE EVENTOS (VICALVARO RESTAURACION 2020-21 (2216) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (ARANJUEZ) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION 2020-21 (2091) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (VICALVARO) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION 2020-21 (2090) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMON Y DIRECCION DE EMPRESAS (FUENLABRADA) ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO 2020-21 (2233) DOBLE GRADO EN TURISMO Y MARKETING (ARANJUEZ) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION 2020-21 (2277) GRADO EN PROTOCOLO, ORGAN. DE EVEN. Y COMUNIC CORPORATIVA (INGLES) (MADRID) CATERING 2020-21 (2211) GRADO EN PROTOCOLO, ORGANIZAC. DE EVENTOS Y COMUNIC. CORPORATIVA(VICALVARO) RESTAURACION 2020-21 (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION 2020-21 (6262) MÁSTER UNIVERSITARIO EN INTERNATIONAL TOURISM MANAGEMENT INTERNATIONAL MARKETING MANAGEMENT CURSO PLAN ASIGNATURA 2019-20 (2222) DOBLE GRADO EN RR INTERN. (INGLES) Y PROTOCOLO Y ORG. DE EVENTOS (VICALVARO RESTAURACION 2019-20 (2216) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (ARANJUEZ) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION 2019-20 (2233) DOBLE GRADO EN TURISMO Y MARKETING (ARANJUEZ) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION 2019-20 (2277) GRADO EN PROTOCOLO, ORGAN. DE EVEN. Y COMUNIC CORPORATIVA (INGLES) (MADRID) CATERING 2019-20 (2211) GRADO EN PROTOCOLO, ORGANIZAC. DE EVENTOS Y COMUNIC. CORPORATIVA(VICALVARO) RESTAURACION 2019-20 (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION 2019-20 (2003) GRADO EN TURISMO (FUENLABRADA) MARKETING DE PRODUCTOS TURISTICOS 2019-20 (6262) MÁSTER UNIVERSITARIO EN INTERNATIONAL TOURISM MANAGEMENT INTERNATIONAL MARKETING MANAGEMENT CURSO PLAN ASIGNATURA 2018-19 (2222) DOBLE GRADO EN RR INTERN. (INGLES) Y PROTOCOLO Y ORG. DE EVENTOS (VICALVARO RESTAURACION 2018-19 (2216) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (ARANJUEZ) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION 2018-19 (2277) GRADO EN PROTOCOLO, ORGAN. DE EVEN. Y COMUNIC CORPORATIVA (INGLES) (MADRID) CATERING 2018-19 (2211) GRADO EN PROTOCOLO, ORGANIZAC. DE EVENTOS Y COMUNIC. CORPORATIVA(VICALVARO) RESTAURACION 2018-19 (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION CURSO PLAN ASIGNATURA 2017-18 (2222) DOBLE GRADO EN RR INTERN. (INGLES) Y PROTOCOLO Y ORG. DE EVENTOS (VICALVARO RESTAURACION 2017-18 (2216) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (ARANJUEZ) MARKETING TURISTICO 2017-18 (2091) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (VICALVARO) TUROPERADORES Y AGENCIAS DE VIAJES 2017-18 (2211) GRADO EN PROTOCOLO, ORGANIZAC. DE EVENTOS Y COMUNIC. CORPORATIVA(VICALVARO) RESTAURACION 2017-18 (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ) ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO 2017-18 (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ) EMPRESAS DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACION 2017-18 (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ) MARKETING TURISTICO 2017-18 (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ) TUROPERADORES Y AGENCIAS DE VIAJES
-
No existe información.
-
- Scopus: 57212307539
- Researcher Id / Publons: AAZ-5581-2020
- Google Scholar: as04iv4AAAAJ
- ORCID: 0000-0001-8198-8169
-
Publicaciones