Alicia Orea Giner
Profesor/a Contratado/a Doctor/a
1
Quinquenios
2022
1
Docentia
2019-20
1
Sexenios investigación
2022

Centro

Fac. CC. Economía y Empresa

Departamento

Economía de la Empresa

Área

Comercialización e Investigación de Mercados
Información general
Información general
Presentación
  • Soy Tecnologa Social para el Turismo Sostenible ((ST)²). Entre otras cosas, antropóloga social especialista en activismo alimentario y en cómo cambiar el sistema desde el sistema, trabajando por la interseccionalidad y la sostenibilidad.

    Profesora acreditada a Titular de Universidad en el Departamento de Economía de la Empresa (Universidad Rey Juan Carlos), centrándose mi docencia en el turismo sostenible.

    Formo parte del grupo de investigación Openinnova. Soy investigadora asociada del Équipe Interdisciplinaire de Recherches sur le Tourisme y dirijo memorias de fin de Máster en la Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne. Además, he compartido mi experiencia a nivel internacional mediante la impartición de conferencias en prestigiosas universidades como Napier Edinburgh University, Torrens University, TU Dublin, Henley Business School y otras.

    Soy Associate Editor en la revista Tourism Management Perspectives (JCR Q1). También soy Associate Editor del  European Journal of Tourism Research y del Journal of Sustainability and Resilience, publicado por Sustainability and Resilience Institute (SRI) of New Zealand en colaboración con el M3 Center for Hospitality Technology and Innovation (M3 Center) de University of South Florida Sarasota-Manatee (USFSM).


    Short bio

    Social Technologist for Sustainable Tourism ((ST)²). Social anthropologist specialised in food activism and changing the system from within, working towards intersectionality and sustainability.

    Associate Professor of Tourism (tenure-track) at the Department of Business Economics (Universidad Rey Juan Carlos). I am a member of the Openinnova research group.

    I am an associated researcher at the Équipe Interdisciplinaire de Recherches sur le Tourisme and supervisor of Master's theses at Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne. In addition, I have shared my international experience by delivering lectures at prestigious universities such as Napier Edinburgh University, Torrens University, TU Dublin, Henley Business School, and others.

    I am an Associate Editor at Tourism Management Perspectives (JCR Q1), Associate Editor at the  European Journal of Tourism Research and Associate Editor at the Journal of Sustainability and Resilience.


    Research

    I believe that technology is not an isolated tool but an integral part of our environment, shaping human connections and relationships. I study Industry 5.0, employing methodologies like text mining and machine learning, while emphasizing qualitative analysis through virtual ethnography and content analysis. My research approach is underpinned by ethical principles, driven by a commitment to sustainability, social justice, equality, and equity.

    Keywords

    Tourism; Social Sustainability; Social Technology; Social Justice; Events.

    Education

    PhD in Tourism (Universidad de Alicante, Universidad de Málaga, Universidad de Sevilla and Universidad Rey Juan Carlos) and PhD in Geography (École Doctorale de Géographie de Paris, Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne)

    Honours: PhD Extraordinary Award (2019/2020 and 2020/2021), Summa Cum Laude, international mention. 

    Master in Sustainable Tourism and ICT (Universitat Oberta de Catalunya)

    Master in Management and Leadership of Cultural Projects (Universidad Rey Juan Carlos)

    Graduate in Social Anthropology and Human Evolution
    (Universitat Rovira i Virgili and Universitat Oberta de Catalunya), special interest in virtual ethnography.

    Graduate in Tourism (Universidad Rey Juan Carlos)

    Graduate in History (Universidad Rey Juan Carlos)

Méritos
Docencia y asignaturas impartidas en el curso actual
  • Grado

    PLAN ASIGNATURA
    (2257) DOBLE GRADO CIENCIA, GEST. E ING. SERVICIOS SEMIPRES. Y TURISMO (VICALVARO)ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO
    (2104) DOBLE GRADO EN HISTORIA Y TURISMO (VICALVARO)ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO
    (2216) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (ARANJUEZ)ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO
    (2091) DOBLE GRADO EN TURISMO Y ADMINISTRACION Y DIRECCION DE EMPRESAS (VICALVARO)ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO
    (2207) GRADO EN TURISMO (ARANJUEZ)ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO
    (2010) GRADO EN TURISMO (INGLES) (VICALVARO)ANALYSIS OF THE TOURISM MARKET
    (2006) GRADO EN TURISMO (VICALVARO)ANALISIS DEL MERCADO TURISTICO

    Máster universitario oficial

    PLAN ASIGNATURA
    (6193) MÁSTER UNIVERSITARIO EN DIRECCIÓN INTERNACIONAL DEL TURISMOSISTEMAS Y TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN
    (6262) MÁSTER UNIVERSITARIO EN INTERNATIONAL TOURISM MANAGEMENTINFORMATION TECHNOLOGY AND SYSTEMS
HISTÓRICO DOCENTE (ÚLTIMOS 10 CURSOS ACADÉMICOS)
Listado de proyectos (Últimos 10 años)
  • No existe información.
Códigos de investigador
Publicaciones