Dan Casas Guix
Profesor Ayudante Doctor

Centro

Esc. Tec. Sup. de Ingeniería Informática

Departamento

Ciencias de la Computación, Arquitectura de Computadores, Lenguajes y Sistemas Informáticos y Estadística e Investigación Operativa

Área

Arquitectura y Tecnología de Computadores
Presentación
  • Dan Casas is Assistant Professor at the Universidad Rey Juan Carlos (URJC), Spain. Previosuly he was Marie Sklodowska-Curie Fellow (2016-2018) at MSLab of the URJC, and postdoc (2015-2016) in the Graphics, Vision and Video group at the Max Planck Institute in Saarbrucken, Germany, led by Prof. Christian Theobalt, and at the Character Animation group of the University of Southern California Institute for Creative Technology, in Los Angeles, USA (2014-2015). Dan received his PhD in Computer Graphics in 2014 from the University of Surrey (UK), supervised by Prof. Adrian Hilton. Dan's dissertation introduced novel methods for character animation from multi-camera capture that allow the synthesis of video-realistic interactive 3D characters. During his PhD, he was also intern at the R&D department of the Oscar Award-winning visual effects company, Framestore. Previously, in 2009, Dan received his M.Sc. degree from the Universitat Autonoma de Barcelona (Spain). In 2008, during the last year of his M.Sc. studies, he joined the Human Sensing Lab at Carnegie Mellon University (PA, USA) as an invited research scholar, where he investigated methods for real-time face tracking, advised by Prof. Fernando de la Torre.
Méritos
Docencia y asignaturas impartidas en el curso actual
  • PLAN ASIGNATURA
    (2321) DOBLE G. DISEÑO Y DESARR. DE VIDEOJUEGOS - ING. DE COMPUTADORES (MOSTOLES)COMPORTAMIENTO DE PERSONAJES
    (2321) DOBLE G. DISEÑO Y DESARR. DE VIDEOJUEGOS - ING. DE COMPUTADORES (MOSTOLES)REALIDAD VIRTUAL
    (2265) GRADO EN DISEÑO Y DESARROLLO DE VIDEOJUEGOS (MADRID)DESARROLLO DE JUEGOS CON INTELIGENCIA ARTIFICIAL
    (2265) GRADO EN DISEÑO Y DESARROLLO DE VIDEOJUEGOS (MADRID)REALIDAD VIRTUAL
    (2175) GRADO EN DISEÑO Y DESARROLLO DE VIDEOJUEGOS (MOSTOLES)DESARROLLO DE JUEGOS CON INTELIGENCIA ARTIFICIAL
    (2175) GRADO EN DISEÑO Y DESARROLLO DE VIDEOJUEGOS (MOSTOLES)COMPORTAMIENTO DE PERSONAJES
    (2175) GRADO EN DISEÑO Y DESARROLLO DE VIDEOJUEGOS (MOSTOLES)REALIDAD VIRTUAL
Listado de proyectos (Últimos 10 años)
  • Fecha inicio: 01/02/20
    Fecha fin: 31/01/22
    Entidad financiadora: COMUNIDAD DE MADRID
    Referencia externa: PEJ-2019-AI/TIC-14096

    Investigador/es principal/es:

    • Dan Casas Guix

    Investigador/es:

    • Dan Casas Guix

    Fecha inicio: 01/01/19
    Fecha fin: 31/12/21
    Entidad financiadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD
    Referencia externa: RTI2018-098694-B-I00

    Investigador/es principal/es:

    • Alberto Sánchez Campos
    • Dan Casas Guix

    Investigador/es:

    • Alberto Sánchez Campos
    • Dan Casas Guix
    • Miguel Ángel Otaduy Tristán
    • Jessica Illera Clavijo
    • Carlos Garre del Olmo
    • José Javier San Martín López
    • Eder Miguel Villalba
    • Elena Garcés García
    • Stephen Sinclair

    Fecha inicio: 01/01/16
    Fecha fin: 31/12/18
    Entidad financiadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD
    Referencia externa: TIN2015-70799-R

    Investigador/es principal/es:

    • Miguel Ángel Otaduy Tristán
    • Alberto Sánchez Campos

    Investigador/es:

    • Miguel Ángel Otaduy Tristán
    • Alberto Sánchez Campos
    • DIEGO ROJO GARCÍA
    • Jessica Illera Clavijo
    • Juan José Casafranca Martínez
    • Daniel Lobo Cuenca
    • Gonzalo Nicolás Barreales
    • Alberto Martín Garrido
    • Dan Casas Guix
    • Manuel Rubio Sánchez
    • David Miraut Andrés
    • Rosa María Sánchez Banderas
    • Héctor Barreiro Cabrera
    • Raquel Vidaurre Gallart
    • José Ángel Canabal Delgado
    • Igor Santesteban Garay
    • Francisco Javier Tapia Merino
    • Jorge Félix López Moreno
    • Jesus Mayor Márquez
    • Joana Garrido de la Rosa
    • Gabriel Cirio
    • Flor Ángela Mendoza Mendoza

Códigos de investigador