-
Acrónimo: GIAVEC
Correo: gr_inv.giavec@urjc.es
Web: AccederNúmero de investigadores: 18Número de quinquenios: 24Número de Docentia: 19Número de sexenios investigación: 18Número de sexenios transferencia: 0
Coordinador/es:
Investigadores miembros:
- Araceli Rodríguez Mateos
- Juan Carlos Ramón Calvi
- Clare Elizabeth Cannon
- Cristóbal Marín Tovar
- Pablo Alzola Cerero
- Jorge Latorre Izquierdo
- Carlos Tejeda García
- Sergio Román Aliste
- Ignacio Pablo Rico Guastavino
- Antonio Sánchez-Escalonilla García-Rico
- Ana Esther Santamaría Fernández
- Raúl Álvarez Gómez
- Javier Ortiz-Echagüe Trujillano
Investigadores colaboradores:
Investigadores/Técnicos de apoyo contratados:
Otros colaboradores:
- Valerie Stephaníe de la Dehesa Barbe
-
Acrónimo: GIDAV
Correo: gr_doc.gidav@urjc.es
Web: AccederNúmero de investigadores: 14Número de quinquenios: 17Número de Docentia: 15Número de sexenios investigación: 16Número de sexenios transferencia: 0
Coordinador/es:
Investigadores miembros:
- Ana Esther Santamaría Fernández
- Antonio Sánchez-Escalonilla García-Rico
- Araceli Rodríguez Mateos
- Carlos Tejeda García
- Celia Vega Pérez
- Ignacio Pablo Rico Guastavino
- Javier Ortiz-Echagüe Trujillano
- Jorge Latorre Izquierdo
- Nuria Rey Somoza
- Pablo Alzola Cerero
- Raúl Álvarez Gómez
- Sergio Román Aliste
Investigadores colaboradores:
Investigadores/Técnicos de apoyo contratados:
-
Dr. Clare Elizabeth Cannon is a researcher in Communication, Media Studies, Psychology, and Aesthetics at Universidad Rey Juan Carlos in Madrid. Her work focuses on how encounters with diversity - whether in real life or as represented in the arts and media - can become occasions for inclusion, transformation, and creativity.
Her favourite place to research is in the university classroom, where she engages students in peak-learning "flow" activities designed to build connection and foster creativity among diverse students.
Her doctoral thesis entitled "The Transformative Impact of Dialogue in Relational Conflict: the Case of This is Us" was awarded High Distinction with Honours (Sobresaliente Cum Laude) and received the Extraordinary Doctoral Prize (Premio Extraordinario) for Arts & Humanities.
Research Collaboration- Clare is a member of the Research Group in Visual Arts and Cultural Studies (GIAVEC) at Universidad Rey Juan Carlos.
Teaching Innovation- 2019-Present: Clare is a member of the Group of Teaching Innovation in the Visual Arts (GIDAV) at Universidad Rey Juan Carlos.
- 2019-2020: Clare received an Award for Teaching Excellence with the highest evaluation from students.
- 2022: Clare presented at the European Universities Association's (EUA) European Learning & Teaching Forum on the topic of "Achieving 'Flow' in the Hybrid Classroom for Deep Learning and Connection".
- 2022: Clare was invited to participate in the European Association for Quality Assurance in Higher Education's (ENQA) Members' Forum on "Innovative approaches in education: is Quality Assurance ready?"
International Collaboration- Clare is a member of the Bridging Differences Community of Practice, a collaboration of international professors and universities led by UC Berkeley, USA, which shares strategies for building connection among students from diverse backgrounds.
- She has been invited to participate in the international project INTERCOONECTA: Knowledge Transfer, Exchange and Management for the Development of Spanish Cooperation in Latin America and the Caribbean, run by the Spanish Agency for International Cooperation for Development (AECID).
-
No existe descripción textual de la obra artística.
-
Grado
PLAN ASIGNATURA (2230) DOBLE GRADO EN BELLAS ARTES Y DISEÑO INTEG. Y GEST. DE LA IMAGEN (ARANJUEZ) GESTION ESTRATEGICA DE LA IMAGEN CORPORATIVA Y DE MARCA (2333) DOBLE GRADO FUNDAM.ARQUITECTURA-DISEÑO INTEGRAL GESTION IMAGEN (FUENLABRADA GESTION ESTRATEGICA DE LA IMAGEN CORPORATIVA Y DE MARCA (2333) DOBLE GRADO FUNDAM.ARQUITECTURA-DISEÑO INTEGRAL GESTION IMAGEN (FUENLABRADA PROGRAMAS DE GESTION DE LA IDENTIDAD Y LA IMAGEN EN INTERNET (2334) DOBLE GRADO FUNDAM.ARQUITECTURA-DISEÑO INTEGRAL Y GESTION IMAGEN (ARANJUEZ) GESTION ESTRATEGICA DE LA IMAGEN CORPORATIVA Y DE MARCA (2194) GRADO EN DISEÑO INTEGRAL Y GESTION DE LA IMAGEN (ARANJUEZ) GESTION ESTRATEGICA DE LA IMAGEN CORPORATIVA Y DE MARCA (2152) GRADO EN DISEÑO INTEGRAL Y GESTION DE LA IMAGEN (FUENLABRADA) GESTION ESTRATEGICA DE LA IMAGEN CORPORATIVA Y DE MARCA (2152) GRADO EN DISEÑO INTEGRAL Y GESTION DE LA IMAGEN (FUENLABRADA) PROGRAMAS DE GESTION DE LA IDENTIDAD Y LA IMAGEN EN INTERNET (2128) GRADO EN EDUCACION INFANTIL (INGLES) (VICALVARO) ARTISTIC AND PLASTICS TEACHING
Máster universitario oficial
PLAN ASIGNATURA (6397) MÁSTER UNIVERSITARIO EN GUION CINEMATOGRÁFICO Y SERIES DE TELEVISIÓN TALLER DE TELEVISIÓN I: CONCEPTO, CREACIÓN DE PERSONAJES Y PITCH
-
CURSO PLAN ASIGNATURA 2023-24 (2333) DOBLE GRADO FUNDAM.ARQUITECTURA-DISEÑO INTEGRAL GESTION IMAGEN (FUENLABRADA PROGRAMAS DE GESTION DE LA IDENTIDAD Y LA IMAGEN EN INTERNET 2023-24 (2152) GRADO EN DISEÑO INTEGRAL Y GESTION DE LA IMAGEN (FUENLABRADA) PROGRAMAS DE GESTION DE LA IDENTIDAD Y LA IMAGEN EN INTERNET CURSO PLAN ASIGNATURA 2022-23 (2333) DOBLE GRADO FUNDAM.ARQUITECTURA-DISEÑO INTEGRAL GESTION IMAGEN (FUENLABRADA PROGRAMAS DE GESTION DE LA IDENTIDAD Y LA IMAGEN EN INTERNET 2022-23 (2152) GRADO EN DISEÑO INTEGRAL Y GESTION DE LA IMAGEN (FUENLABRADA) PROGRAMAS DE GESTION DE LA IDENTIDAD Y LA IMAGEN EN INTERNET CURSO PLAN ASIGNATURA 2021-22 (2245) DOBLE GRADO DISEÑO Y GEST. DE MODA Y DISEÑO INTEG. Y GEST. IMAGEN (ARANJUEZ TEORIAS DEL COLOR, LA FORMA Y LA COMPOSICION 2021-22 (2333) DOBLE GRADO FUNDAM.ARQUITECTURA-DISEÑO INTEGRAL GESTION IMAGEN (FUENLABRADA PROGRAMAS DE GESTION DE LA IDENTIDAD Y LA IMAGEN EN INTERNET 2021-22 (2194) GRADO EN DISEÑO INTEGRAL Y GESTION DE LA IMAGEN (ARANJUEZ) TEORIAS DEL COLOR, LA FORMA Y LA COMPOSICION 2021-22 (2152) GRADO EN DISEÑO INTEGRAL Y GESTION DE LA IMAGEN (FUENLABRADA) PROGRAMAS DE GESTION DE LA IDENTIDAD Y LA IMAGEN EN INTERNET
-
Fecha inicio: 01/01/23
Fecha fin: 31/12/25
Entidad financiadora: European commision
Referencia externa: 101083143
Referencia interna: V1265Investigador/es principal/es:
Investigadores:
-
- Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=vxe3Ia0AAAAJ&hl=en
- ORCID: 0000-0003-4756-5298
-
Publicaciones
-
Cannon, C. E. (2023). The science of bridging differences and the dialogic transformation of conflict:a case study from This is Us. Communication & Society, 36(3), 53-70. https://doi.org/10.15581/003.36.3.53-70Cannon, C. E. (2023). Achieving Flow in the Classroom to Stimulate Creativity and Connection. In C. Garre Sánchez & T. Ruiz Calleja (Eds.), Impulsando las Industrias Creativas desde la Innovación y la Investigación: Diseño y su Proyección Social (pp. 53¿66). Madrid: Dykinson. Retrieved from
https://www.researchgate.net/publication/370978452_Achieving_Flow_in_the_Classroom_to_Stimulate_Creativity_and_Connection
Latorre-Izquierdo, J., Jiménez-González, M., & Cannon, C.-E. (2021). The Atlántida of Capitalism. The murals of Sert in the decorative programme of New York¿s Rockefeller Center. Communication & Society, 34(2), 369-386. https://doi.org/10.15581/003.34.2.369-386